TECHNISCH INZICHT & ZELF BOUWEN: Piet: “Ik mag wel zeggen, dat ik best veel technisch inzicht heb. Dat ging ik gebruiken om attracties te verbeteren en zelf te bouwen. Zo maakte ik uiteindelijk een autoscooter waarbij het net voor de stroom, bij het opbouwen, automatisch naar boven ging en zich spande. Dat scheelde enorm aan werk! We hadden daarnaast nog een eigengemaakt schuivenspel (bulldozer), Calypso en Hully Gully! Maar de ideeën bleven komen bij mij. Door het zien van een snelheidsmolen, de Bayern Curve, wilde ik proberen een soort achtbaan te maken. Ze moest makkelijker op te bouwen zijn dan de Bayern Curve. Na veel denkwerk en vooral handwerk, ontstond de bekende “Alpen Tour”. Die heeft ook in Echt op de kermis gestaan. We waren erg trots want met uitzondering van de rails, hadden we alles zelf gemaakt! Het aandrijfsysteem met elektromotoren en banden, had ik ook zelf bedacht en ontwikkeld. Het systeem werkte precies andersom als toen gebruikelijk was. Maar het werkte perfect en mijn systeem wordt nog steeds toegepast. Er reisde zelfs iemand van een Italiaanse attractiefirma af naar het Hingen om die “Alpen Tour” te meten en na te tekenen. Zij hebben later 2 soortgelijke attracties gebouwd. Na 1 jaar op de kermissen kon ik de “Alpen Tour” goed verkopen. En weer ging ik in de wintertijd aan de slag en bouwde een vernieuwde iets hogere versie, met de naam “Alpen Express”. De Express was gebouwd op een trailer. Dat ging nóg makkelijke en sneller met opbouwen. Dan kon je nog wel eens met een nacht tussen, van de ene kermis naar de andere gaan. We hebben er uiteindelijk 6 jaar mee gereisd. Hij werd verkocht naar de Verenigde Staten en heeft daar nog lang gedraaid. Als opvolger kochten we de “Ranger”. Die kwam van de fabriek. Maar we bouwden zelf weer een basketbalspel en een “Dropping game”. Het waren fijne tijden van heel erg hard werken, maar ook van veel voldoening! Want vanuit de kassa keken en genoten we altijd van al die mensen die kermis kwamen vieren en waaraan we zagen dat ze onze attracties waardeerden!”